Ugrás a fő tartalomra

OLVASÓI ÉLMÉNY: Ilyen volt Klausz Melinda A közösségi média nagykönyve

Körülbelül hat éve, hogy marketinggel (is) foglalkozom, amelynek egy igen nagy falatját a közösségi média felületek kezelése, az online kommunikáció jelenti. Ez pedig tipikusan az a szakma, ahol folyamatos a változás, tudni kell nagyon gyorsan reagálni, és egyszerűen nyitottnak kell lenni. Mindig. Nem kevés évet töltöttem el tanulással, ám a könyvek forgatásával azóta sem álltam le. Tanulhat, olvashat az ember akármennyit, soha nem fog mindent tudni. Azért próbálkozni lehet! Ha egy 200 oldalas könyvben találok egyetlen számomra még új, hasznos információt, tanácsot, tapasztalást, már megérte. Szerintem.


Hiába vannak a saját tapasztalataim, megfigyeléseim, amelyekből tudatosan igyekszem építkezni, örömmel vettem kezembe az új, bővített A közösségi média nagy könyve-t (Hogyan vidd sikerre a céged és önmagad) Klausz Melinda jóvoltából. A szerző a kozossegi-media.com vezetője, 2007 óta foglalkozik közösségi média marketinggel. Cégét, vagyis a Klausz Social Groupot a Magyar Marketing Szövetség hat KKV-Marketing Gyémánt-, a turizmus szakma 5 díjjal tüntette ki. 2019-ben elhozták a Kreatív Influ' Aranyát, illetve az Internet Hungary egyik fődíját is a közösségi média marketinget érintő megoldásaik, eseménykommunikációik és influencerkampányuk miatt.

Ha tehát a közösségi média témában valakinek az írására kíváncsi voltam, akkor az ő. Különösen, hogy már az első oldalak során kiderült, hogy nem csak a marketing, az újságírás, valamint a blogolás közös bennünk, hanem a zene iránti hallatlan szeretetünk is. Tetszett a könyv, nagyon is. Mivel sok minden ismerős volt benne számomra, így könnyen haladtam vele, de ahogy mondani szokás: Ismétlés a tudás anyja. És hogy miért tetszett a könyv?
- Mert kapunk benne különböző elméleti elemeket, amelyek abban segítenek, hogy a könyv végére teljesen átlássuk a közösségi média felületeket.
- Mert esettanulmányok, statisztikák, pontos és fontos adatok is szerepelnek benne, amelyek egyszerre érdekesek, tanulságosak, elgondolkoztatóak.
- Mert személyes tapasztalatokat is megoszt velünk a szerző, ez a húzás pedig egyszerre hozza őt picit közelebb az olvasóhoz, máskor pedig talán a fentieknél is tanulságosabbak.
- Végül pedig feladatokat is találunk a fejezetek során, amelyek abban segítenek, hogy ha az ismerős részeket könnyedén lapoznánk át, picit mégis megállítson bennünket, és gondolkozásra bírjon.
Melinda olyan témákat érint, mint a social media alapvető jellemzői, típusai, a közösségépítés, a social média marketing, a közösségi hirdetések, a mérés és az önvizsgálat, a nyereményjátékok, a konfliktus- és panaszkezelés, az influencermarketing, a közösségimédia-stratégia, de még az idei koronavírus tükrében is szól hozzánk.

A több mint 300 oldalas könyvben megkapjuk a legalapvetőbb szakkifejezéseket, módszereket, alapelveket, a tervezett kommunikáció legfontosabb elemeit, de a könyv feldolgozása nem jelent garantált sikert. Ugyanis csak az olvasást követő folyamatos munka, a statisztikák rendszeres figyelése, és persze a cég, oldal közönségére való maximális ráhangolódás lesz az, amely elhozza a győzelmet. Egységes megoldókulcs, amely minden vállalkozás esetén beválik, nincs. Ezt el kell fogadni.

Hasznos kötetről beszélünk, amelyet érdemes elolvasnod, ha vállalkozol, és nem szeretnéd a közösségi média feladatokat másnak kiadni, vagy ha gondolkozol azon, hogy ezen a területen kezdj el dolgozni a későbbiekben. A könyvben sok fontos kompetenciáról szó esik, így az olvasás közben te magad is rájöhetsz, hogy megvannak-e benned mindezek, mielőtt komolyabb erőfeszítéseket tennél a szakma irányába.
Egy kis hangulat a kötetből:
„A hirdetés és a Facebook-jelenlét meghatározásakor kiemelten fontos, hogy ne egy széles célcsoportot válasszunk ki, hanem mindig osszuk fel alcsoportokra célszemélyeinket. Például hiába értékesítjük termékeinket a 16-45 éves korosztálynak, más hirdetés hozzunk létre a még tanuló (például 16-25 közötti), az első munkahelyes (26-30 éves), illetve a 31-45 éves korosztálynak. Ha tudjuk a nők-férfiak szerinti megoszlást is érdemes definiálnunk, hiszen egy nő teljesen más információra kíváncsi egy-egy termék kapcsán, mint egy férfi.” (187. oldal)

„Ha kilátástalannak is találod a helyzetedet, igyekezz kreatív megoldásokat keresni, hogy a vállalkozásod hogyan tud alkalmazkodni ehhez. Egyes szektorokban az átállás megoldható azzal, ha házhoz szállításra váltanak a cégek, de például hotelek, rendezvények esetében ez nem megvalósítható. Gondolkozz olyan megoldásokban is, amikkel részt vehetsz a társadalmi felelősségvállalásban, s ha ebből nem is most azonnal lesz hasznod, a járvány utáni megítélésed pozitív marad. Hidd el, az emberek nem felejtik el a jó cselekedeteket!” (330.oldal)

Értékelés: 6/4
Cím: A közösségi média nagykönyve (bővített kiadás) - Hogyan vidd sikerre a céged és önmagad
Szerző: Klausz Melinda
Kiadó: Athenaeum Kiadó
Oldalak száma: 320
Megjelenés: 2020. október 20.
Kötés: Kartonált
Méret: 215 mm x 160 mm

szerző: nikiahatos